Triboron ervaringen voor tweetakt

Op internet gaan inmiddels veel positieve verhalen rond over het gebruik van Triboron als mengmiddel voor tweetakt motoren. Hoewel iedereen zelf moet bepalen welk mengmiddel hij in zijn benzinetank gooit, of dit nu minerale olie of Triboron is, een groep tweetakt liefhebbers houdt star vast aan het verleden en de mengvoorschriften van tweetakt fabrikanten uit 1953. Als je een blauwe walm ziet bij oldtimer toerritten; die groep liefhebbers bedoel ik.
Ik maak een uitzondering voor tweetakt liefhebbers met veel technische kennis en met goed afgestelde tweetakt machines

Wat zijn hun argumenten om met synthetische olie te blijven smeren:

  • “ik smeer al veertig jaar zo, waarom zou ik veranderen”
    • Omdat de aarde niet plat blijkt en de techniek zich verder ontwikkelt. Het is 2018.
  • “Future2Green heeft niets getest, ik vertrouw Triboron niet”
    • Triboron is al uitvoerig getest bij off-shore boat racing en extreme sneeuwscooter wedstrijden in Zweden
  • “er zit geen gedetailleerd datablad bij Triboron”
  • “het is te duur”
    • Ik had al in maart 2018 een vergelijkende tabel gemaakt voor de Zündapp Veteranen Club: Triboron vergelijk
  • “ik ben bang dat alles stuk draait”
    • Ik gebruik het nu circa 2.500 km en alles is nog heel. Ook volgas de bergen af in de Harz en het Thüringer Woud gaf geen enkel probleem. Rook, schadelijke uitstoot door onverbrande olie en stank zijn inderdaad verdwenen. Prettig voor mijn mede-weggebruikers en het milieu.
      Groen Links weet dit, maar wil toch de bromfiets uit het stadsbeeld weren. Oldtimer bromfietsen moeten een ontheffing krijgen voor de milieuzones!
      Wel zou het gebruik van Triboron en Alkalytische brandstof moeten worden aangemoedigd door lagere accijns, zoals ook voor Zweden door het Europese Parlement een uitzondering is gemaakt.

Zundapp Triboron